Meditace pro začátečníky

Meditování je momentálně jeden z nejrozšířenějších způsobů, jak lidé načerpávají energii, vnitřní klid a harmonii. Nevíte jak s meditací začít? Přečtěte si našich pár tipů a rad o tom, jak zakomponovat meditaci do vašeho každodenního života.

Pár minut na začátek

Během prvních dní se meditaci věnujte pouze pár minut. Klidně pouze dvě minuty během dne. Ano, může se vám to zdát málo, ale vaše tělo a mozek bude mít čas si zvyknout na tuto novou aktivitu. Po prvním týdnu zkuste počet minut zvýšit. S postupným zvyšováním pokračujte první měsíce. Za dva měsíce se dostanete do fáze, že budete meditovat každé ráno 10 minut.

Věnujte se jí každé ráno

Ze začátku se vám může stát, že na meditování budete zapomínat. Důvod je jednoduchý. Nejste na tuto činnost zvyklý a nepatří ke vašim ranním rituálem. Nastavte si v telefonu připomínku, nebo napište slovo meditace na místo, na které se každé ráno díváte (ideální je zrcadlo, přece kdo z nás ráno odejde z bytu bez byť jen letmého pohledu do zrcadla).

Netrapte se s tím

Většina lidí se příliš zabývá tím jak sedět, kde mít položené ruce nebo jaký polštář použít. Snažte se tyto starosti odstranit a jednoduše se usadit někde, kde se budete cítit pohodlně.

Pozice
Pokud vám to vyhovuje, meditovat můžete klidně i ve stoje.

Na co se soustředit?

V počátečních fázích meditování se soustřeďujte pouze na to, jak se cítíte. Jak se cítí vaše tělo? Jak se má vaše mysl? Jakou máte náladu? Na meditaci si nemusíte zcela vyčistit mysl. Většina lidí má i během meditace myšlenky a je to zcela přirozené.

Počítejte si dýchání

Soustřeďujte se na dýchání a následujte myšlenkami vzduch jak jde z úst až do plic a znovu ven. Správné a klidné dýchání je při meditaci klíčové. Při prvním nádechu začněte s číslem 1. Při výdechu pokračujte na číslo 2. Tímto způsobem počítejte až do 10 a pak celý proces opakujte.

Dýchání
Dýchání během meditace by mělo být klidné a kontrolovány.

Nemusí to být záležitost výhradně pro jednoho

Necítíte se komfortně začínat osamotě? V tomto případě máme pro vás 3 možnosti. Možností jedna jsou různé videa a audio nahrávky, kde vás odborník provází meditací. Druhou možností je přesvědčit blízkou osobu, aby se k vám přidala. Poslední možností je najít ve vašem okolí komunitu lidí, která se věnuje meditaci a pravidelně se za tímto účelem setkává.

Postupem času si na každodenní meditaci zvyknete a budete se každý den těšit na těch pár minut, během kterým se kompletně zrelaxujete a uvolníte.

 

  • Komentáře

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
  • Podobné články
0
Lifestyle Novinky Tipy a inspirace

Tip na knihu: Volání netvora

0
Design Interiér Novinky

Znáte pravidla severských interiérů?

0
Architektura Interiér Novinky

Z kaple na kopci se stal stylový víkendový dům na samotě

Navigácia

Magazíny