Pevné tělo a čistá mysl s jógou a s pilates

Zdá se vám jóga a pilates neefektivní cvičení, při kterém si pouze natahujete ruce, nohy a nic z toho? Zahoďte tento předsudek, rozbalte si karimatku a jdeme na to!

Kolo je skvělé, ale ne v každém počasí je to taková zábava a kroužit nohama na místě na stacionárním kole spíše připomíná křečka v kleci. Z aerobiku vás bolí kolena, v posilovně cvičíte neradi, protože nemáte XXL svaly jako nafouknutí borci a ani pevný zadek jako skála jako trenérky. A přesně pro vás je jóga a pilates jako stvořená.

Jóga – nekonečný příval energie

Když jsme začínali s jógou, mírně se nám protivila. Byla veeelmi v kurzu a všichni ji veeelmi cvičili. Navíc, na první pohled jsme si mysleli, že je to nuda a pokud nebudeme dřepovat tři série po 15 dřepech, tak ta stehna budou měkká stále. Omyl, vážení. Jóga je sice pomalé cvičení, ale velmi precizně pracuje i s takovými svaly vašeho těla, které přes den odpočívají. Dnes již existuje množství druhů: Hot jóga se cvičí v místnosti, ve které je 38 °C, ašanta nebo power jóga jsou dynamické formy, které se zaměřují na fyzickou stránku člověka. Jsou to moderní odnože a popularizovaná cvičení.

 

joga
Vyzkoušejte si jógovou pozici Pes dívající se dolů. Není to tak snadné. 🙂

Ta pravá jóga vám však dá mnohem víc než jen odcvičenou hodinu a zpocené tričko. Klasická hodina jógy v sobě zahrnuje i filozofii, při níž jde o sjednocení těla, mysli a ducha. Kromě asán (jógových pozic těla), budete pracovat i s pránájámou (dechová cvičení), nemine vás meditace (snaha utišit mysl) a hodina by se měla zakončit relaxací (očistnou technikou). Na jógu nedáme dopustit, protože sice plní účel zpoceného trička, ale nabije nás energií a zklidní naši rozbouřenou mysl. Sice to není žádná kouzelná vodička, která vás promění na anděla bez křídel, ale pokud začnete jógové principy uplatňovat i ve svém životě, dokáže ve vás najít klidného člověka, který se snadněji vyrovná se svým životem. Zpevňuje tělo a léčí duši.

Meditace
Jóga je o toku energií. Meditovat můžete kdekoliv.

Pilates buduje vaše svaly i sebedůvěru

Pilates má mnohé podobné s jógou, avšak jóga pracuje i s psychickým stavem člověka. Pilates je nesmírně vhodné cvičení pro každého od dětí přes těhotné maminky až po seniory. Pokud jste po porodu, máte nadváhu nebo bolesti páteře, určitě ho vyzkoušejte také. Soustředí se na udržení tělesné kondice, zlepšení pohybového systému, jakož i na zdokonalení koordinace pohybů a správného postoje. Hodiny jsou často kombinovány s fit míči.

Pilates
Pilates zlepší vaše držení těla a vyléčí páteř.

Toto cvičení vymyslel Němec Joseph Hubert Pilates, který byl slabé a nemocné dítě. A v čem spočívá jeho podstata? Není o rychlosti. Je o přesnosti a o plynulosti, díky kterým si natahujeme zkrácené svaly, které máme kvůli soustavné práci za počítačem. Vaše sebedůvěra se zvýší i díky tomu, že se zlepší vaše držení těla, jeho pružnost a nejdůležitější je, že uleví vašim kloubům a páteři. A také vás naučí dýchat. Říkáte si, že dýchat už dávno umíte? Většina civilizace však dýchá plytce a rychle, jen aby „vcucla“ trochu kyslíku a přežila. To je ale nesprávné. Právě dýchání je nejdůležitější pilates zásadou, protože okysličuje dýchací a také kardiovaskulární systém. Pokud správně dýcháte, všechny náročné pozice zvládnete s úsměvem. Při cvičení proto nikdy nezadržujte dech, a při přípravě na pohyb se nadechněte nosem, ale při provádění pohybu vzduch vydechněte ústy.

Pilates motto zní:

  • po 10 lekcích budete cítit rozdíl,
  • po 20 lekcích uvidíte rozdíl,
  • po 30 lekcích budete mít nové tělo.
pilates cviky
Díky pilates si natáhnete zkrácené svaly, které mají junioři z počítače a senioři z věku.

Tak co, zkusíte?

  • Komentáře
  • Podobné články
0
Krása Móda Trendy

Jarní trendy v manikúře

0
Lifestyle Novinky Tipy a inspirace

6 tipů na valentýnský dárek pro partnera

0
Novinky Rozhovory Sport Zdraví

Lucia Debnárová: Už mě nebaví mužům vysvětlovat, že sportovní přetláčení je jiné, než to v rámci zábavy u piva

Navigácia

Magazíny